hotel


21
 - 
30
 
November
 
2024

 

Alkis Kanellopoulos brings his images from his walks in and out of town to the O art space. On the occasion of the new HOTEL album, there will be a presentation-photographic exhibition based on color.

The ancient font that spells HOTEL reminds me of the importance and respect our ancestors showed to their guests, who brought with them knowledge and culture. In his eponymous book, Alkis Kanellopoulos hosts emotion, allegory, humor, adversity and attention to the unobserved given (what we see, but rarely notice) . The arrangement (layout) of the images in doublets in each living room of the book, enhance the visibility of the resulting associations. All blue and one red, the backgrounds that surround all his photos, like an island surrounded by a liquid element. The participation of the human figure is rare, but the human presence is strong in Alki's photographs. A faded, red neon sign reads the word ΠΑΝΑΓΙΑ, on one building, mounted on an iron grid, as if conveying the certainty or even providence to the aluminum warehouse, in the adjacent image, which reflects the sunlight it receives. In other images, parapets and toys create visual puzzles, a consequence of his own photographic observation.

In other images, parapets and toys create visual puzzles, a consequence of his own photographic observation. In others, the concept of "somewhere in the middle of nowhere" is narrowed down and focused on "somewhere". Kanellopoulos, who always "brings" his machine, wherever he is, begins with the feeling, this should be imposed on the final, photographic result. A TSITAH brand staircase, leaning so that the image of the Virgin Mary and the baby can be seen, is juxtaposed with another, where a "jungle" of spartans seems to almost overwhelm a house. Of interest is the handling of certain religious subjects, which are spoken with a peculiar reverence. At times, there is a Northern European mood to the images, with more "heavier" elements. Throughout the course of the book, the passage of time is without discount, due to possible haste and with details that are not "lost".

Alexandros Voutsas
School of Fine Arts

@ o.art.ath, sporadon 36, kypseli

Ο Άλκης Κανελλόπουλος μεταφέρει τις εικόνες του από τις βόλτες εντός και εκτός πόλης στο χώρο τέχνης O. Με αφορμή το νέο λεύκωμα του HOTEL, θα γίνει μια παρουσίαση- φωτογραφική έκθεση με γνώμονα το χρώμα.

Η αρχαία γραμματοσειρά που ορθογραφεί το HOTEL με παραπέμπει στη σημασία και σεβασμό που έδειχναν οι πρόγονοί μας στους φιλοξενούμενούς τους, οι οποίοι έφερναν μαζί τους γνώση και πολιτισμό. Στο ομώνυμο βιβλίο του, ο Άλκης Κανελλόπουλος φιλοξενεί συναίσθημα, αλληγορία, χιούμορ, αντιξοότητα και την προσοχή στο απαρατήρητα δεδομένο (αυτό που βλέπουμε, αλλά σπανιότερα παρατηρούμε). Η διάταξη (layout) των εικόνων σε δίπτυχα σε κάθε σαλόνι του βιβλίου, ενισχύουν την προβολή των συσχετίσεων που προκύπτουν. Όλα μπλε και ένα κόκκινο, τα φόντα που περιβάλουν όλες τις φωτογραφίες του, όπως ένα νησάκι που περικλείεται από ένα υγρό στοιχείο. Αραιή είναι η συμμετοχή της ανθρώπινης φιγούρας, αλλά έντονη η ανθρώπινη παρουσία, στις φωτογραφίες του Άλκη. Μια σβηστή, κόκκινη πινακίδα νέον αναγράφει τη λέξη ΠΑΝΑΓΙΑ, πάνω σε ένα κτήριο, μονταρισμένο σε ένα σιδερένιο πλέγμα, σαν να μεταφέρει τη σιγουριά ή και την πρόνοια στην αλουμινένια αποθήκη, στην διπλανή εικόνα, που ανακλά το ηλιακό φως το οποίο δέχεται.

Σε άλλες εικόνες, παραπέτα και αθύρματα δημιουργούν οπτικούς γρίφους, συνέπεια της δικής του φωτογραφικής παρατήρησης. Σε άλλες, η έννοια του «κάπου στη μέση του πουθενά» περιορίζεται και εστιάζεται στο «κάπου». Ο Κανελλόπουλος, που πάντα «φέρει» τη μηχανή του, όπου και αν βρεθεί, ξεκινά με αφετηρία το συναίσθημα, χωρίς αυτό να του επιβάλλεται στο τελικό, φωτογραφικό αποτέλεσμα. Μια σκάλα μάρκας TSITAH, ακουμπισμένη έτσι ώστε να φαίνεται η εικόνα της Παναγίας με το βρέφος αντιπαρατίθεται με μια άλλη, όπου μια «ζούγκλα» σπαρτών δείχνει να κατακλύζει, σχεδόν, μια οικία. Ενδιαφέρον αποτελεί ο χειρισμός ορισμένων θρησκευτικών θεμάτων, που εκφέρονται με μια ιδιόμορφη ευλάβεια. Ενίοτε, υπάρχει μια βορειο-ευρωπαϊκή διάθεση στις εικόνες, με στοιχεία πιο «βαριά». Καθ’ όλη την διαδρομή του βιβλίου, το πέρασμα του χρόνου γίνεται χωρίς εκπτώσεις, λόγω πιθανής βιασύνης και με λεπτομέρειες που δεν «χάνονται».

Αλέξανδρος Βούτσας
Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών

@ o.art.ath, σποράδων 36, κυψέλη